Strategi og forretningsudvikling
Strategi og forretningsudvikling
Strategi og forretningsplaner
Udvikle virksomhedens strategi med vision, værdier og målsætning nu og for fremtiden.
Omverdens analyse, nuværende situation og historiske udvikling. Herunder at arbejde med risikoanalyse, SWOT og virksomhedens forretningsmodel i vores analyse af indsatsområder for at nå vores mål
Udarbejde handlingsplaner for hvert fokusområde med målbare succeskriterier (KPI’er SMART mål) der både har en klar ansvarlig og tidssatte resultater.
Alt sammen holdt på et niveau hvor det er til at håndtere det er let at få for mange aktiviteter ind i planen.
Kommunikation, ejerskab og eksekvering af besluttede aktiviteter
Praktisk handlingsplan med konkrete aktiviteter og succeskriterier med opfølgning hvert kvartal
Overordnede KPI’er for virksomhedens udvikling anvendes til at følge målopfyldelsen.
Strategisk forretningsudvikling
Analyse af forretning og omverden og efterfølgende generering af forretningsmodel.
Det kan være baseret på den analyse, der er lavet som en del af strategiudviklingen eller på en specifik analyse proces for ”Business model generation”.
Den færdige forretningsmodel indeholder kundesegmenter, værditilbud, kanaler, kunderelationer, indtægtsstrømme, nøgleressourcer, nøgleaktiviteter, nøgle partnere og omkostningsstruktur.
Denne modellering giver os alt det input, vi skal bruge til optimering af de efterfølgende salgs og markedsvendte funktioner samt den øvrige forretningsmodel.
Brancheerfaring
Erfaring fra mange forskellige brancher såsom forsikring, tele, IT, logistik, shipping, transport, færgedrift, luftfart m.fl.
Hør mere om jeres muligheder
Har du nogle spørgsmål, eller ønsker du at vide mere, er du meget velkommen til at henvende dig allerede i dag. Sammen drøfter vi din situation, ønsker og behov.